Hilin lämmöt alkoivat laskea tiistaina. Se oli iltayöstä levoton ja olin Susaan yhteydessä, josko jo olisi aika lähteä heille. Hän oli sitä mieltä, ettei vielä kannata, joten Hili jäi vielä kotiin ja minä olin kuin tulisilla hiilillä myös keskiviikon. Ke-to-yönä en sitten nukkunut yhtään, kun Hili oli todella levoton. Se vuoroin läähätti ja vuoroin puhisi ja jos meinasin vaipua horrokseen, se kävi nuolaisemassa nenääni, ikään kuin ilmoittaen, että mun k u u l u u  valvoa sen kanssa;) Torstaina aamulla heti kuuden aikaan soitin Susalle ja hän tuli heti hakemaan Hilin heille. Minä huokaisin helpotuksesta! Päivä meni rauhallisesti. Minä lähdin töistä suoraan hakemaan Kit`n ja menimme hallille. Tiia Vitikainen oli taas kouluttamassa meitä. Treenit menivät upeasti! Niistä oma kappaleensa... Kohta meidän treenimme päätyttyä seitsemän aikaan, mulle tuli tekstiviesti: "Ensimmäinen ulkona r&t tyttö." Olin revetä liitoksistani! Paikalla olijat varmaan luulivat mun seonneen;) Jouduin vielä jonkuna aikaa odottamaan hallilla, että Sakke hakisi Kit`n, mutta heti sen jälkeen kaahasin Mäyrämäkeen tuhatta ja sataa. Pentuja tuli aluksi tiuhaan tahtiin, mutta kolme viimeistä syntyivät tunnin välein. Aikaa kaikkeen kului reilut neljä tuntia. Tällä kertaa minusta oli jo hieman apuakin tapahtumassa;) Sain ja osasin toimia sihteerinä ja muutoinkin apulaisena Susalle;) Viimeksihän taisin olla lähinnä häiriöksi, kun Hili synnytti.

Toivottavasti saan paremman kuvan tähän. Tämä on kopioitu Susan fb-sivulta. Siinä joka tapauksessa on Hilin aarteet: 2 r&t tyttöä, 1 ruskea tyttö, 2 r&t poikaa ja 2 ruskeaa poikaa. Lukumäärä ja sukupuolijakauma on ihan sama, kuin edellisessä pentueessa. Jälleen kerran vaikutuin Hilikan tavasta synnyttää ja hoitaa pentueensa. Se otti jokaisen tosissaan putsattavakseen ja piti huolen, ettei vaan vahingossakaan talloisi niitä tai makaisi niiden päällä. Sillä oli ihana ilme, kun se tutki niitä vuoron perään. Se n ä y t t i todella onnelliselta. Nyt kun synnytys on ohi ja Hili on Susan ja Peran luona, on minulla rauhallinen ja tyytyväinen olo, sillä tiedän, ettei sillä ole mitään hätää siellä ja että siitä pidetään hyvää huolta. Onneksi mulla on nyt viikonloppuna niin tiiviisti töitä, etten pääse sinne ihan heti häiritsemään Hilin ja pentujen eloa;)  Ai niin... Hi-Likka täyttää tänään viisi vuotta, joten sillä on ihan tuplajuhlapäivä