Mun polveni ei enää kestä lainkaan juoksemista, joten vaihdoin lajia Hilin kanssa. Olen nyt treenannut sen kanssa tokoa tavoitteellisesti. Vielä kun uskaltaisi ilmoittautua tokokokeeseen... Jotta tapaisimme Taatelin kanssa useammin, ilmoittauduin Taitavien Tassujen jatkokurssille, koska Taatelikin ilmoittautui sinne Heikin kanssa. Kaikki muut kurssille osallistuvat koirat ovat alle vuotiaita ja siellä harjoitellaan perusasioita, mutta se ei meikäläistä haittaa.. Minusta ei perusasioita voi koskaan harjoitella liikaa. Kotiläksyjäkin tulee tehtyä ainakin joka toinen päivä Olen myös saanut joitain uusia kavereita toko- ja PK-puolen treeneihin. Kummasti sitä unohtelee asioita. Viimeksi tuli esiin seisomiskäsky. Olinhan toki opettanut sen Hilille ja se vielä muistikin mitä tarkoitan, kun viimein itse hokasin, mitä mun piti sanoa. Onhan meidän tokottelusta vierähtänyt aikaa jonkin verran...

Aksailua en siis voi ainakaan tällä hetkellä harrastaa. Ilmoittauduin Hilin kanssa pari viikkoa sittten pidettyihin Pieksämäen kisoihin ihan vaan sen vuoksi, että pääsin Taatelin kanssa retkelle. Siellä oli kolme rataa. Juoksin kyllä kaikki, mutta kun riisuin polvituet kisojen jälkeen, räjähti kipu valloilleen ja paranteluun on taas mennyt aikaa... Tyhmä minä! Tuloksilla en voi hehkutella, mutta olihan mukavaa!

Hili on nyt täysin Tanjan ohjauksen varassa aksapuolella. Onneksi Tanja tuntuu pitävän touhuilusta sen kanssa. Kovasti heillä on vielä opeteltavaa toisistaan, mutta uskon, että ensi vuonna tähän aikaan alkaa jo tulostasokin olla kohdallaan. En tosin pääse valittamaan tämänhetkiisestä tulostasostakaan. Nollaratoja on ollut ja Tanjan kanssa Hili sai ekan hyppysertinsä Laukaan kisoista.  He treenaavat ryhmässä kaksi kertaa viikossa ja kun vaan työvuoromme osuvat kohdalleen, olemme käyneet vahvistamassa kolmistaan joitain juttuja. Olen oppinut nauttimaan ketyn roolistani. Kauheasti mun vaan tekisi mieleni aksailla. Kaikkein eniten mua harmittaa se, etten voi aksailla Pösön kanssa. Sillä kun biologinen kello tikittää vinhaan tahtiin ja se olisi vielä ihan iskussa. Sitä en kuitenkaan enää anna kenenkään muun ohjattavaksi. Pari päivää sitten otin sen mukaan Jattilaan, takoituksenani tehdä sen kanssa pujoa ja A:ta, jotten itse joutuisi juoksemaan... Olin vaan unohtanut, että Pötkylä on se "tuulennopea tappijalka", eikä sen kanssa ohjaaja voi kävellä, vaan kyllä siinä joutuu pistämään jalalla ihan vinhaan tahtiin